tisdag 23 april 2013

Andra bullar!

När jag fick veta att jag skulle få delta i buzzningen (man får gratis prova olika produkter som man sedan säger sin åsikt om) kring Hälsans Köks produkter blev jag uppriktigt glad. Just nu behöver jag verkligen lite extra input på matfronten. Har hamnat i någon form av okulinarisk tristess.

Min första tanke när jag stekte de vegetariska bullarna var att de verkligen ser ut som bullarna på förpackningen. (Ibland känner man ju inte igen maten i och på förpackningen till produkten man köpt...) Det gick väldigt snabbt att tillreda bullarna. Jag stekte dem bara i några minuter i en klick smör.

Smaken var köttlik. Inte precis som kött, som fräscht kött! Till bullarna åt vi en zuccinigratäng med vitlök och en grönsallad. Jag måste säga att hela måltiden kändes mustig och mättande. Kommer verkligen inte på något direkt negativt att skriva om bullarna förutom att hemgjorda köttbullar är lite godare om man kryddar dem friskt. Däremot var dessa vegebullar MYCKET godare än de färdiggjorda köttbullarna man kan köpa. Summa sumarum, betyg: 4/5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar